Menu:

Updates:

May 24, 2008:
Refreshed

Sample link »

Παρουσίαση:

Το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα "Ανταγωνιστικότητα" (ΕΠΑΝ) του Υπουργείου Ανάπτυξης εντάσσεται στο Γ' Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης (Γ' ΚΠΣ) 2000-2006 και περιλαμβάνει μια δέσμη δράσεων και ενισχύσεων που έχουν ως στρατηγικό στόχο τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής οικονομίας και την επίτευξη της κοινωνικής και οικονομικής σύγκλισης της χώρας μας με τις άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Links:

ΠΑΡΑΔΟΤΕΑ ΕΡΓΟΥ

ΠΑΡΑ∆ΟΤΕΟ 1: ΕΛΕΓΧΟΣ ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑΣ-ΒΕΛΤΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ ΑΝΑΛΥΣΗΣ ΚΑΙ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΗΜΑΤΩΝ LIDAR

Κατά τη διάρκεια της Φάσης 1 του Έργου πραγματοποιήθηκε ο έλεγχος αξιοπιστίας και η συνακόλουθη βελτιστοποίηση του λογισμικού ανάλυσης και επεξεργασίας σημάτων lidar της Ρουμανικής πλευράς για τον υπολογισμό των οπτικών ιδιοτήτων των αερολυμάτων, με βάση το πιστοποιημένο λογισμικό ανάλυσης και επεξεργασίας δεδομένων lidar, που έχει ήδη αναπτυχθεί στο ΕΜΠ.

ΠΑΡΑ∆ΟΤΕΟ 2: ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ ΟΠΤΙΚΩΝ Ι∆ΙΟΤΗΤΩΝ ΑΕΡΟΛΥΜΑΤΩΝ (ΣΥΣΤΗΜΑΤΙΚΕΣ-ΕΙ∆ΙΚΕΣ ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ LIDAR)

Κατά τη διάρκεια της Φάσης 2 του Έργου πραγματοποιήθηκαν συστηματικές και ειδικές μετρήσεις lidar για την ανάκτηση των οπτικών ιδιοτήτων των αερολυμάτων στην Αθήνα και το Βουκουρέστι. Οι μετρήσεις πραγματοποιήθηκαν τουλάχιστον μία ή δύο φορές την εβδομάδα (πχ. ∆ευτέρα στις 13:00 UT και 19:00 UT). Ακολούθως, δημιουργήθηκε μια στατιστική βάση δεδομένων για την κατακόρυφη κατανομή των οπτικών ιδιοτήτων (συντελεστής οπισθοσκέδασης και εξασθένησης) των αερολυμάτων, καθώς και κλιματολογική βάση βάση δεδομένων για την μεταφορά σκόνης από έρημο Σαχάρα προς τα Βαλκάνια.

ΠΑΡΑ∆ΟΤΕΟ 3: ΚΥΡΙΕΣ ΠΗΓΕΣ ΡΥΠΑΝΣΗΣ ΣΤΑ ΒΑΛΚΑΝΙΑ

Κατά τη διάρκεια της Φάσης 3 του Έργου πραγματοποιήθηκε ο εντοπισμός των κύριων πηγών ρύπανσης και παραγωγής αερολυμάτων που επηρεάζουν την ποιότητα της ατμόσφαιρας στην περιοχή των Βαλκανίων. Έτσι, οι συστηματικές μετρήσεις lidar που πραγματοποιήθηκαν στο πλαίσιο του ΠΕ2, χρησιμοποιήθηκαν για τον εντοπισμό και την ταυτοποίηση των κύριων πηγών ρύπανσης και παραγωγής αερολυμάτων στην Ευρώπη και στην Β. Αφρική, που επηρεάζουν την ποιότητα της ατμόσφαιρας στην περιοχή των Βαλκανίων. Χρησιμοποιώντας, παράλληλα, και μετεωρολογικά δεδομένα, με την βοήθεια του κώδικα Hysplit, μελετήθηκε η διασυνοριακή αερομεταφερόμενη ρύπανση, οι μηχανισμοί μεταφοράς ρύπων και εντοπίσθηκαν οι βασικές πηγές ρύπανσης και παραγωγής αερολυμάτων που επιδρούν στην ποιότητα της ατμόσφαιρας στην ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων.

ΠΑΡΑ∆ΟΤΕΟ 4: ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΠΗΓΩΝ ΡΥΠΑΝΣΗΣ ΣΤΗΝ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΑΕΡΙΩΝ ΜΑΖΩΝ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΤΩΝ ΒΑΛΚΑΝΙΩΝ

Κατά τη διάρκεια της Φάσης 4 του Έργου πραγματοποιήθηκαν ειδικές μετρήσεις για την μελέτη των μηχανισμών τροποποίησης των οπτικών ιδιοτήτων αερίων μαζών στην περιοχή των Βαλκανίων. Ανάλογα με τις επικρατούσες ανεμολογικές συνθήκες οι αέριες μάζες που διακινούνται στην περιοχή των Βαλκανίων, εμπλουτίζονται λιγότερο ή περισσότερο με αερολύματα, όταν διέρχονται πάνω από αστικές και βιομηχανικές περιοχές. Στο πλαίσιο τουέργου πραγματοποιήθηκαν συντονισμένες μετρήσεις lidar από την Ελληνική και την Ρουμανική πλευρά, για τη μελέτη της τροποποίησης των οπτικών ιδιοτήτων (συντελεστές οπισθοσκέδασης) των αερίων μαζών κατά την διέλευσή τους πάνω από την περιοχή των Βαλκανίων. Για την μελέτη αυτή χρησιμοποιήθηκαν και πάλι μετεωρολογικά δεδομένα, σε συνεργασία με τον κώδικα Hysplit.

ΠΑΡΑ∆ΟΤΕΟ 5: ∆ΙΑΧΥΣΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ

Κατά τη διάρκεια της Φάσης 5 του Έργου πραγματοποιήθηκε η διάχυση των αποτελεσμάτων του έργου, μέσω: α) της οργάνωσης ημερίδων συνεργασίας στην Ελλάδα και την Ρουμανία με έμφαση τη διασυνοριακή αερομεταφερόμενη ρύπανση, τους μηχανισμούς μεταφοράς ρύπων και τον εντοπισμό των βασικών πηγών αερολυμάτων που επιδρούν στην ποιότητα της ατμόσφαιρας στην περιοχή των Βαλκανίων, β) της δημιουργίας ιστοσελίδας στο διαδίκτυο για την παρουσίαση των κυριότερων επιστημονικών ευρημάτων του έργου, και γ) τη δημοσίευση επιστημονικών άρθρων σε διεθνή περιοδικά για την ενημέρωση της παγκόμιας ερευνητικής κοινότητας, σχετικά με τα επιστημονικά ευρήματα του έργου.